O NÁS
Hrales, z.s.
Lesní klub provozuje spolek HraLES, který vznikl v roce 2018. Jedná se o dobrovolný, nevládní, neziskový svazek občanů se zájmem o lesní pedagogiku, ochranu přírody, zdravý životní styl a udržování lidových tradic. Cílem spolku je vytvořit prostor pro pobyt dětí a rodičů v přírodě, přispívající k harmonickému vztahu mezi rodičem a dítětem a vývoji dětí v souladu s přírodou. Více o spolku v našich Stanovách.
NÁŠ TÝM

Marie Lejčková
Hlavní koordinátorka HraLESa, předsedkyně spolku a průvodkyně
Vystudovala Provozně-ekonomickou fakultu České Zemědělské Univerzity v Praze, kde se poprvé setkala s teorií ekologického zemědělství a trvale udržitelného rozvoje. Tato témata jí velmi zaujala a ovlivnila v pozdějších důležitých životních rozhodnutích. Krátce po studiích pracovala ve veřejném sektoru a později se realizovala v neziskovém sektoru jako koordinátorka projektu POMOZTE DĚTEM. Poté následovalo narození dětí a rozhodnutí k naprosté změně životního stylu, přestěhování na samotu k lesu, vytvoření rodového statku a snaha o život v souladu s přírodou.
Její tři děti jsou pro ni velkými učiteli, otevřely jí spoustu témat, která si postupně zpracovává. Soužití s nimi ji nasměrovalo ke studiu alternativních výchovných směrů (Respektovat a být respektován, Vychováváme děti a rosteme s nimi, Nevýchova, apod.), Montessori pedagogice a práci s dětmi obecně. Na dětech si cení jejich upřímnosti, bytí v současném okamžiku a kreativity. Moc se jí líbí princip svobodné dětské hry v přírodě, kterou svým dětem hojně dopřává a ráda by, aby ji zažívaly i další děti. Proto tvoří HraLES. I pro ni je pobyt v přírodě s dětmi velmi uklidňující a dává jí pocit svobody a štěstí.

Klára Palíšková
Koordinátorka, průvodkyně dětí
Odjakživa je jí nejlépe venku. Jako malá chodila do skauta. Jejím oborem je zlatnictví a restaurování. V rámci studia na VŠ měla i pár semestrů pedagogiky, kde se nadchla pro různé inovativní směry pedagogiky. Narozením vlastních dětí začala kráčet cestou respektující komunikace. Dává jí smysl podílet se na vzniku komunitního prostoru, kde se budou všichni cítit dobře a který bude děti motivovat k poznávání přírody, krajiny, světa a života.

Míša Rejlková
Průvodkyně dětí
Má čtyři děti a ráda s nimi trávila čas v přírodě, vedla je k ekologickému způsobu života. Vnímala nedostatky tradičního vzdělávání a snažila se najít nějakou přijatelnou cestu. Možnosti alternativního vzdělávání se naštěstí postupně rozšiřují, přírodní pedagogika a koncept svobodné hry jí poskytuje odpovědi na otázku, jak nejlépe připravit děti na život. Práce průvodce v lesní školce jí proto dává smysl, který v práci hledala.
Vždycky ji bavila příroda, ale na studium přírodovědecké fakulty neměla odvahu. Vystudovala tedy Vysokou školu zemědělskou (dnes Česká zemědělská univerzita), obor zootechnika. Zvířata má raději jako kamarády a zemědělství opustila. Vždycky ji bavilo pracovat s lidmi.

Kamila brůžková
Průvodkyně dětí
Už na vysoké škole nacházela Kamila hluboký smysl v návratu člověka k přírodě, jednoduchosti a tradicím. Vystudovala stavební obor se zaměřením na přírodní materiály a to ji i přivedlo do Českého ráje – kraje plného roubenek. V Turnově se podílela na založení komunitního spolku ZaZemí. S narozením dvou dětí se však její cesta začala ubírat k tématům výchovy. Spolu se svými dětmi tak poznala kouzlo lesních školek a později také waldofské pedagogiky.